Bezpieczna droga na Lubczykową Górę


Kategoria
7- Morasko-Radojewo, Naramowice, Umultowo
Nazwa projektu
Bezpieczna droga na Lubczykową Górę
Skrócony opis projektu
Wykonanie alternatywnej drogi pieszo - rowerowej równoległej do ul. Naramowickiej
Opis projektu
Wykonanie drogi pieszo - rowerowej łączącej tzw. osiedle Lubczykowa Góra z Umultowem alternatywną drogą do ul. Naramowickiej. Droga powinna rozpoczynać się na ul. Lebiodowej za posesją nr. 11F i biec z wykorzystaniem istniejących ciągów dróg polnych i przestrzeni przeznaczonych na drogi osiedlowe w MPZP do skrzyżowania dróg polnych zgodnie z załączonym szkicem i pomiarem. długość drogi ok 815 m. Z drogi będą mogli korzystać liczni rowerzyści, biegacze i spacerowicze chcący bezpiecznie, z dala od samochodów dotrzeć do północnych osiedli Poznania jak również w przeciwnym kierunku. Zapewni też ona możliwość dotarcia do szkoły dzieciom na rowerach z dala od niebezpiecznej i zatłoczonej ul. Naramowickiej. Droga ma przebiegać po gruntach miasta Poznania działka 129/2 i część działki 129/1 (od posesji nr 11F)obręb Radojewo ark. 18; część działki242/1 obręb Umultowo ark. 04 (do skrzyżowania z drogą polną). Droga powinna być wykonana z nawierzchni mineralne (szutrowa), szerokości ok 2 m z miejscami odpoczynku i urządzeniami uniemożliwiającymi przejazd drogą samochodom i pojazdom rolniczym np. elastyczne słupki na środku drogi co ok 200 m z barierkami stalowymi na granicy na bokach drogi.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Połączenie ul. Lebiodowej z ul. Rumiankową

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

Droga ma przebiegać po gruntach miasta Poznania działka 129/2 i część działki 129/1(od granicy posesji 11F) obręb Radojewo ark. 18; 266/1 i część działki 242/1 obręb Umultowo ark. 04
Potencjalni odbiorcy projektu
Odbiorcami inwestycji będą przede wszystkim mieszkańcy osiedli Morasko -Radojewo i Umultowo jak również innych części Poznania. Głównie spacerowicze , rowerzyści i biegacze. W okresie wczesnej jesieni i wiosną również dzieci dojeżdżające rowerami do szkoły podstawowej przy ul. Umultowskiej, z dala od ruchliwych ulic.
Uzasadnienie realizacji projektu
Obecnie brak jest bezpiecznego polaczenia tzw. osiedla Lubczykowa Góra z reszta Poznania dla pieszych i rowerzystów. Ulica Naramowicka na równoległym odcinku nie posiada ani drogi rowerowej ani chodnika. Dodatkowo w obydwu kierunkach na ul Naramowickiej występują ostre podjazdy co znacznie utrudnia koegzystencję ruchu rowerowego i samochodów i autobusów miejskich. Mpzp obszaru Morasko-Radojewo-Umultowo rejon ul. Lewandowskiego część A , przewidziano w tym miejscu drogę osiedlową o oznaczeniu KDWx, a MPZP Morasko -Radojewo-Umultowo część jeziorko Umultowskiego o oznaczeniu 1KDWx
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
Zastosowana nawierzchnia mineralna umożliwi poruszanie się po niej osób na wózkach i z ograniczoną sprawnością ruchową, wykonanie miejsc odpoczynków z ławkami umożliwi korzystanie z drogi osobom starszym i matkom z małymi dziećmi czy wózkami.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
droga o nawierzchni mineralnej, szerokości 2 m i długości 815 m 550 000
uporządkowanie zieleni przydrożnej 100 000
instalacja ławek przydrożnych 10 szt. 50 000
SUMA: 700 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: 50 000
Dodatkowe załączniki
Plan sytuacyjny Plan sytuacyjny.pdf
MPZP jeziorko Umultowskie MPZP MR-U Jezioro1.jpg
wyznaczenie drogi na mapie Pomiar mapa.pdf
MPZP Lewandowskiego A MPZP MR-U Lewandowskiego A1.jpg
Przykładowa nawierzchnia Budowa nawierzchni.pdf
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Jarosław Wojciechowski
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do realizacji wyłącznie na nieruchomościach znajdujących się w zasobie Miasta Poznania. Większość przedmiotowego teren administrowana jest przez Zarząd Dróg Miejskich. W związku z powyższym, prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie projektu.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu: tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta): tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania: nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności: nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich: nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu: tak :: Dla części wskazanego terenu opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Tut. Wydział rekomenduje uzyskanie opinii uzupełniającej od Miejskiej Pracowni Urbanistycznej.
Zespół obradował w składzie: Martin Radziwonka, Michał Urbański, Bożena Urbaniak w dniu 21.07.2022 r.

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
    Decyzja ostateczna po odwołaniu:
    Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE
    Uzasadnienie Podtrzymano rekomendacje negatywną
    Udokumentowanie kontaktu z Wnioskodawcą Spotkanie odwoławcze odbyło się dn. 26.09.2022
    Zespół Obradował w składzie D.Koziński, P.Gowin-Sikora, R. Krzyżanowski, P.Pawełczak, J.Muller, K.Olejniczak,
    Decyzja podjęta w pierwszym etapie:
    Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Złożone odwołanie
    Treść odwołania: Nie zgadzam się z opinią ZDM - podano że projekt przebiega przez tereny o niewyjaśnionej sytuacji prawnej bez podania nr działki. WGN sprawdził tereny na których projekt ma być zrealizowany i zaakceptował. Ponadto jeżeli jest taka przeszkoda to może można projekt zrealizować w części bez uszczerbku dla jego funkcjonalności. - jeżeli obecnie projekt przebiega przez dojazd do gruntów rolnych to można zmienić w tym miejscu zakres prac oraz rodzaj nawierzchni i nie wykonywać nawierzchni tylko dokonać wyrównania drogi by była ona bezpieczna. Wpłynie to na ograniczenie budżetu. - projektowany ciąg pieszo rowerowy ma mieć przede wszystkim charakter rekreacyjny (jego funkcjonalność w okresie jesiennym i wiosennym jako droga komunikacyjna jest ograniczona ze względu na brak oświetlenia) i wykonanie drogi rowerowej przy ul. Naramowickiej nie jest z nim związany. Ponadto to RO przekazały pieniądze na wykonie opinii geologiczno-geodezyjnej, czy jest możliwość wykonania drogi z Umultowa do ul. Łopianowej wzdłuż Naramowickiej. Nie jest znana treść tej opinii, ZDM twierdzi "że się nie da". - nie znalazłem zapisu w Wieloletnim Planie Finansowym M Poznania który mówi o finansowaniu dróg osiedlowych wskazanych w PZP, a pokrywających się z projektem. Realizowany jest projekt budowy skrzyżowania ul. Łopianowej z ul. Naramowicką, który swoim zasięgiem kończy się 100 m od tej pierwszej. Z wymienionych wyżej powodów wnoszę o ponowne przemyślenie zaproponowanego projektu.
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: nie
    Uzasadnienie Przedstawiony projekt przebiega częściowo przez teren o nieuregulowanym stanie prawnym. Realizacja zgłoszenia wymaga wykupu gruntów przeznaczonych pod inwestycje. Wskazany przebieg drogi ma również przebiegać w części przez drogi stanowiące w chwili obecnej dojazd do gruntów rolnych. Zarząd Dróg Miejskich przygotowuje się do realizacji alternatywnego projektu rowerowego. Trwają prace przygotowawcze do projektowania na odcinku ul. Naramowickiej od ul. Lubczykowej do przystanku autobusowego UMT02, który pozwoli na skomunikowanie mieszkańców Moraska - Radojewa oraz Umultowa. W ocenie jednostki, projekt nad którym rozpoczęto prace koncepcyjne w sposób znaczący ułatwi komunikację rowerową z rejonu Radojewa. Planowana droga pozwoli na wydłużenie ruchu rowerowego w stronę granicy miasta z zachowaniem bezpieczeństwa rowerzystów. Zgłoszony projekt narusza zasady i tryb Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego określone w załączniku nr 1 do uchwały nr LXII/1140/VIII/2022 r. Zadanie występuje w Wieloletnim Programie Finansowym i każdego roku jest realizowane. Jeśli projekt jest już uwzględniony w Wieloletnim Planie Finansowym nie będzie poddawany głosowaniu – art. 4, ust. 7, pkt. 4).
    Zespół Obradował w składzie: Krzysztof Olejniczak, Radosław Ciesielski, Paulina Gowin-Sikora, Maciej Heilman, Damian Koziński, Rafał Krzyżanowski
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:
    • zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
    • innymi uchwałami Rady,
    • zarządzeniami Prezydenta
    - tak
    3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak
    4. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - tak
    5. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO23. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak
    6. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy
    7. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    8. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie
    9. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    10. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2023 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak
    11. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie
    12. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie
    13. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie
    14. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
    a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
    b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
    c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
    d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
    e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
    f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak
    15. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie
    16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie
    17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
    W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - tak
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 700 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 50 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO23? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 795 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 100 000 zł
    Koszt oznakowania zrealizowanego projektu - 5 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO23? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.