Z mapą w las! #10
Kategoria
10 - Świerczewo, Wilda, Zielony Dębiec
Nazwa projektu
Z mapą w las! #10
Skrócony opis projektu
Mapy i obiekty małej infrastruktury do rekreacyjnego uprawiania orientacji sportowej.
Opis projektu
Orienteering inaczej zwany biegiem na orientację to dyscyplina sportowa polegająca na pokonywaniu trasy wg mapy i przy pomocy kompasu. Celem spacerowicza/biegacza pokonującego trasę na arenie jest zaliczenie punktów kontrolnych w odpowiedniej kolejności po wybranym przez siebie wariancie przebiegu. Uczestnicy będą poruszać się tylko po istniejących ścieżkach. Stworzenie stałej infrastruktury (map i aren) do uprawiania tej dyscypliny to właśnie cel projektu.
W ogólności projekt opiera się na założeniu infrastruktury do uprawiania orientacji sportowej w postaci mapy do biegu na orientację, tablicy informacyjnej oraz słupków-punktów kontrolnych. Słupki będą ulokowane w lokalizacji uzgodnionej na etapie realizacji z Zarządcą terenu.
W Polsce takie areny znane są pod nazwą „Zielony Punkt Kontrolny” a w świecie nazywa się je „Permanent Orienteering Courses”. Podobne areny powstały już w ramach budżetu partycypacyjnego w Warszawie czy Wrocławiu, a także wielu innych miastach Polski.
Projekt "Z mapą w las" w rejonie nr 10 przewiduje powstanie następujących rodzajów obiektów:
ARENA PARKOWA (w skali 1: 5 000) - klasyczna mapa orientacji sportowej wraz z obiektami małej infrastruktury;
MAPA SZKOŁY (w skali 1:500 lub 1:1 000) - mapa z bardzo dużą ilością szczegółów; do prostych zabaw; bez konieczności opanowania umiejętności orientowania się w terenie;
Na arenach wytyczonych kilka tras różnej długości i trudności. Skale map mogą być dopasowane do formatu A4. Kreślenie map wg standardów Polskiego Związku Orientacji Sportowej.
Więcej szczegółów w załącznikach oraz na stronie internetowej inicjatywy:
www.zmapawlas.pl
a także na naszym profilu na facebooku:
@zmapawlas
W ogólności projekt opiera się na założeniu infrastruktury do uprawiania orientacji sportowej w postaci mapy do biegu na orientację, tablicy informacyjnej oraz słupków-punktów kontrolnych. Słupki będą ulokowane w lokalizacji uzgodnionej na etapie realizacji z Zarządcą terenu.
W Polsce takie areny znane są pod nazwą „Zielony Punkt Kontrolny” a w świecie nazywa się je „Permanent Orienteering Courses”. Podobne areny powstały już w ramach budżetu partycypacyjnego w Warszawie czy Wrocławiu, a także wielu innych miastach Polski.
Projekt "Z mapą w las" w rejonie nr 10 przewiduje powstanie następujących rodzajów obiektów:
ARENA PARKOWA (w skali 1: 5 000) - klasyczna mapa orientacji sportowej wraz z obiektami małej infrastruktury;
MAPA SZKOŁY (w skali 1:500 lub 1:1 000) - mapa z bardzo dużą ilością szczegółów; do prostych zabaw; bez konieczności opanowania umiejętności orientowania się w terenie;
Na arenach wytyczonych kilka tras różnej długości i trudności. Skale map mogą być dopasowane do formatu A4. Kreślenie map wg standardów Polskiego Związku Orientacji Sportowej.
Więcej szczegółów w załącznikach oraz na stronie internetowej inicjatywy:
www.zmapawlas.pl
a także na naszym profilu na facebooku:
@zmapawlas
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
tereny leśne, parkowe oraz szkolneInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
lokalizacja i zasięg aren w załącznikuPotencjalni odbiorcy projektu
Dzieci, młodzież, dorośli, seniorzy.
Indywidualnie i grupowo - rodzinnie.
Spacerowicze, biegacze, rowerzyści a zimą - przy pokrywie śnieżnej - narciarze biegowi.
Mieszkańcy bezpośrednich okolic i odleglejszych osiedli.
Sportowcy amatorzy i treningowo wyczynowcy.
Indywidualnie i grupowo - rodzinnie.
Spacerowicze, biegacze, rowerzyści a zimą - przy pokrywie śnieżnej - narciarze biegowi.
Mieszkańcy bezpośrednich okolic i odleglejszych osiedli.
Sportowcy amatorzy i treningowo wyczynowcy.
Uzasadnienie realizacji projektu
Popularyzacja i możliwość uprawiania aktywnej formy wypoczynku na świeżym powietrzu w otoczeniu zieleni. Pretekst do spaceru i do odwiedzenia lasów i parków. Szczególnie w czasach pandemii koronawirusa jest to idealny sposób na indywidualne (niemasowe) i ciekawe spędzenie wolnego czasu.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Projekt jest użyteczny i atrakcyjny dla ludzi o różnych umiejętnościach (możliwościach).
Projekt uwzględnia szeroki zakres indywidualnych preferencji i umiejętności odbiorców.
Zastosowany projekt jest łatwy do zrozumienia, niezależnie od doświadczenia, wiedzy, umiejętności językowych czy obecnego poziomu koncentracji użytkownika.
Projekt w sposób efektywny łączy ze sobą niezbędne informacje dla użytkownika, niezależnie od warunków otoczenia lub zdolności sensorycznych użytkownika.
Projekt minimalizuje zagrożenia i negatywne skutki przypadkowego lub zamierzonego działania.
Zaprojektowany w taki sposób, aby produkt był efektywny, wygodny i wymagał minimalnego wysiłku użytkownika.
Projekt uwzględnia szeroki zakres indywidualnych preferencji i umiejętności odbiorców.
Zastosowany projekt jest łatwy do zrozumienia, niezależnie od doświadczenia, wiedzy, umiejętności językowych czy obecnego poziomu koncentracji użytkownika.
Projekt w sposób efektywny łączy ze sobą niezbędne informacje dla użytkownika, niezależnie od warunków otoczenia lub zdolności sensorycznych użytkownika.
Projekt minimalizuje zagrożenia i negatywne skutki przypadkowego lub zamierzonego działania.
Zaprojektowany w taki sposób, aby produkt był efektywny, wygodny i wymagał minimalnego wysiłku użytkownika.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
areny parkowe "Park im. Jana Pawła II", "Szachty" (lokalizacja, zasięg i składniki wg załącznika) | 20 000 |
mapa polany "MDK nr 1"
(lokalizacja, zasięg i składniki wg załącznika) |
10 000 |
mapa ogólnodostępnych terenów szkolnych w rejonie, szt. 3 (lokalizacja wg wskazań Wydziału Oświaty; składniki wg załącznika) | 30 000 |
SUMA: | 60 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 10 000 |
Dodatkowe załączniki
Prezentacja "Z mapą w las" | zmapawlasprezentacja.pdf |
Z mapą w las - rejon 10 | PBO2023zmapawlasrejon10v2.pdf |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Nieruchomości objęte projektem zarządzane są przez Zarząd Zieleni Miejskiej, Zakład Lasów Poznańskich oraz Wydział Oświaty (szkoły publiczne - dot. powstania map). W związku z powyższym, prosimy o zajęcie stanowiska przez ww. jednostki.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
nie
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie dotyczy
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
Zespół obradował w składzie: Michał Urbański, Martin Radziwonka w dniu 23.06.2022 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Wniosek jest rekomendowany do realizacji. Projekt zakłada utworzenie map i obiektów małej infrastruktury do rekreacyjnego uprawiania orientacji sportowej, na terenie Parku im. Jana Pawła II. Park jest wpisany do rejestru zabytków, w związku z tym lokalizacja punktów kontrolnych musi zostać uzgodniona na etapie realizacji z Miejskim Konserwatorem Zabytków oraz Zarządem Zieleni Miejskiej.Zespół Obradował w składzie: Izabela Dutkowiak - Zastępczyni Dyrektorki Wydziału Kształtowania i Ochrony Środowiska, Monika Rucka - kierowniczka Oddziału Informacyjno - Programowego, Michał Bernet - specjalistaKryteria zasadnicze 1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO23. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak6. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy7. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie8. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie9. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie10. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2023 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak11. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie12. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie13. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie14. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak15. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie- Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie- Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie- Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie- Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - tak17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 60 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 10 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO23? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 60 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 10 000 złKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - 5 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO23? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie -
Wydział Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie W zakresie obejmującym realizację projektu w placówkach oświatowych, projekt jest rekomendowany do realizacji przez Wydział Oświaty.Zespół Obradował w składzie: Przemysław Foligowski, Piotr Garlacz
Opinie Komisji Dialogu Obywatelskiego:
-
dodatkowa rekomendacja:
KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Uwagi: Miejsca lokalizacji tablic i słupków powinny być wyznaczane poza miejscami rozrodu i schronienia zwierząt, poza obszarami mało dostępnych enklaw przyrody, oraz w taki sposób, aby nie generowały powstawania nowych ścieżek przez takie miejsca i obszary. Należy także zwrócić uwagę, żeby przy instalacji tablic i słupków nie dochodziło do uszkadzania części nadziemnych oraz korzeni drzew i krzewów.Zespół Obradował w składzie: KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska -
dodatkowa rekomendacja:
KDO przy Wydziale Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie KDO przy Wydziale Oświaty rekomenduje projekt w zakresie kompetencji Wydziału Oświaty.Zespół Obradował w składzie: KDO przy Wydziale Oświaty
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE ŚWIERCZEWO
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Radni obecni na sesji 15.09.2022 r.Kryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak -
Administrator Osiedla - OSIEDLE WILDA
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Katarzyna Błaszczyk, Anna Gawrysiak-Knez, Piotr Gładysiak, Halina Górecka, Karolina Górska, Jędrzej Krauze, Daniel Łubiński, Katarzyna Napierała, Wojciech Przybylski, Małgorzata Przygórska, Zofia Strańczyk.Kryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak -
Administrator Osiedla - OSIEDLE ZIELONY DĘBIEC
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Izabela Bajbak, Maciej Bartkowiak, Anna Bartz-Ciesielska, Mateusz Hoppe, Krzysztof Kempski, Anna Kmiećkowiak, Piotr Mleczak, Piotr Ratajczak, Maria Stasiakiewicz, Piotr Szczepaniak.Kryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak