Nasz Winogradzki Fyrtel
Kategoria
1 - Nowe Winogrady Północ, Nowe Winogrady Południe, Nowe Winogrady Wschód, Stare Winogrady
Nazwa projektu
Nasz Winogradzki Fyrtel
Skrócony opis projektu
Modernizacja infrastruktury przedszkoli i szkół, polepszy warunki do zabawy, edukacji, kultury, sportu i rekreacji.
Opis projektu
PROJEKT ZAKŁADA PRZEPROWADZENIE NASTĘPUJĄCYCH PRAC:
1. Ekologiczne strefy nauki i wypoczynku przy Szkole Podstawowej nr 11 na Wichrowym Wzgórzu.
Prace modernizacyjne mają na celu stworzenie przyjaznych miejsc dla całej społeczności szkoły, jak i społeczności lokalnej, w których uczniowie i nauczyciele oraz mieszkańcy będą mogli się spotykać, rozmawiać i prowadzić zajęcia lekcyjne, czy inne formy zajęć terenowych. Oryginalność projektu polega na zastosowaniu rozwiązań ekologicznych. Założeniem jest wychowanie dzieci i młodzieży w duchu poszanowania środowiska naturalnego, dbałości o to środowisko w obliczu zmieniającego się klimatu.
2. Rozbudowa placu zabaw i zagospodarowanie terenów wokół Przedszkola nr 181 i Szkoły Podstawowej nr 12 na Osiedlu Zwycięstwa.
Prace modernizacyjne zakładają montaż nowoczesnych, kolorowych, atrakcyjnych i bezpiecznych dla dzieci urządzeń zabawowo-sportowo-ruchowych. Wybrane urządzenia uwzględniają różną sprawność fizyczną dzieci oraz różne umiejętności interpersonalne, są łatwo dostępne i dostosowane dla każdej grupy wiekowej. Prace związane z zagospodarowaniem terenów mają na celu stworzenie zielonej strefy rekreacji, wypoczynku, zabawy i edukacji dla dzieci na świeżym powietrzu, tworząc możliwość prowadzenia zajęć, odpoczynku dla dzieci podczas przerw, a także miejsca dla rodziców oczekujących na dzieci i przychodzących do szkoły oraz organizacji spotkań dla dzieci, rodziców, nauczycieli i mieszkańców. Prace zakładają również stworzenie miejsc do przestrzennych gier planszowych.
Wszystkie założenia projektowe zostały opracowane we współpracy z Dyrektorami placówek oświatowych ujętych w projekcie.
1. Ekologiczne strefy nauki i wypoczynku przy Szkole Podstawowej nr 11 na Wichrowym Wzgórzu.
Prace modernizacyjne mają na celu stworzenie przyjaznych miejsc dla całej społeczności szkoły, jak i społeczności lokalnej, w których uczniowie i nauczyciele oraz mieszkańcy będą mogli się spotykać, rozmawiać i prowadzić zajęcia lekcyjne, czy inne formy zajęć terenowych. Oryginalność projektu polega na zastosowaniu rozwiązań ekologicznych. Założeniem jest wychowanie dzieci i młodzieży w duchu poszanowania środowiska naturalnego, dbałości o to środowisko w obliczu zmieniającego się klimatu.
2. Rozbudowa placu zabaw i zagospodarowanie terenów wokół Przedszkola nr 181 i Szkoły Podstawowej nr 12 na Osiedlu Zwycięstwa.
Prace modernizacyjne zakładają montaż nowoczesnych, kolorowych, atrakcyjnych i bezpiecznych dla dzieci urządzeń zabawowo-sportowo-ruchowych. Wybrane urządzenia uwzględniają różną sprawność fizyczną dzieci oraz różne umiejętności interpersonalne, są łatwo dostępne i dostosowane dla każdej grupy wiekowej. Prace związane z zagospodarowaniem terenów mają na celu stworzenie zielonej strefy rekreacji, wypoczynku, zabawy i edukacji dla dzieci na świeżym powietrzu, tworząc możliwość prowadzenia zajęć, odpoczynku dla dzieci podczas przerw, a także miejsca dla rodziców oczekujących na dzieci i przychodzących do szkoły oraz organizacji spotkań dla dzieci, rodziców, nauczycieli i mieszkańców. Prace zakładają również stworzenie miejsc do przestrzennych gier planszowych.
Wszystkie założenia projektowe zostały opracowane we współpracy z Dyrektorami placówek oświatowych ujętych w projekcie.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Szkoła Podstawowa nr 11 na Wichrowym Wzgórzu, Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 12 na Osiedlu Zwycięstwa.Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Placówki oświatowe z obszaru Osiedla Nowe Winogrady Północ.Potencjalni odbiorcy projektu
Projekt jest otwarty dla wszystkich mieszkańców Winograd i Miasta:
- przedszkolaki i uczniowie – dzieci i młodzież,
- społeczność lokalna – osiedlowa tj. mieszkańcy osiedli winogradzkich,
- społeczność miejska,
- seniorzy,
- uczestnicy zajęć Uniwersytetu Trzeciego Wieku,
- osoby niepełnosprawne.
- przedszkolaki i uczniowie – dzieci i młodzież,
- społeczność lokalna – osiedlowa tj. mieszkańcy osiedli winogradzkich,
- społeczność miejska,
- seniorzy,
- uczestnicy zajęć Uniwersytetu Trzeciego Wieku,
- osoby niepełnosprawne.
Uzasadnienie realizacji projektu
Celem projektu jest podniesienie poziomu infrastruktury oraz poprawa warunków do zabawy, nauki, uprawiania sportu i rekreacji dla przedszkolaków i uczniów oraz podniesienie jakości życia społeczności lokalnej – osiedlowej i społeczności miejskiej poprzez zaspokojenie ich potrzeb społecznych i kulturalnych.
Pozyskane w Poznańskiem Budżecie Obywatelskim środki finansowe pozwolą, poprzez modernizację wskazanych obiektów, poszerzyć ofertę zabawową, edukacyjną, kulturalną oraz sportowo-rekreacyjną dla szerokiej grupy odbiorców od przedszkolaków, poprzez dzieci i młodzież po dorosłych, seniorów i osoby niepełnosprawne umożliwiając korzystanie z najróżniejszych aktywnych form zabawy, nauki, kultury, sportu i rekreacji.
Tereny, na których będzie realizowany projekt są otwarte, ogólnodostępne, bezpieczne (jest zamontowany zewnętrzny monitoring i oświetlenie) oraz przystosowane dla osób starszych i niepełnosprawnych.
Pozyskane w Poznańskiem Budżecie Obywatelskim środki finansowe pozwolą, poprzez modernizację wskazanych obiektów, poszerzyć ofertę zabawową, edukacyjną, kulturalną oraz sportowo-rekreacyjną dla szerokiej grupy odbiorców od przedszkolaków, poprzez dzieci i młodzież po dorosłych, seniorów i osoby niepełnosprawne umożliwiając korzystanie z najróżniejszych aktywnych form zabawy, nauki, kultury, sportu i rekreacji.
Tereny, na których będzie realizowany projekt są otwarte, ogólnodostępne, bezpieczne (jest zamontowany zewnętrzny monitoring i oświetlenie) oraz przystosowane dla osób starszych i niepełnosprawnych.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Projekt uwzględnia potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Będą mogli z niego korzystać wszyscy mieszkańcy miasta w możliwie najszerszym zakresie – opisane w punktach „Potencjalni odbiorcy projektu” i „Uzasadnienie dla realizacji projektu”.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Rozbudowa placu zabaw i zagospodarowanie terenów wokół Przedszkola nr 181 i Szkoły Podstawowej nr 12 na Osiedlu Zwycięstwa. | 500 000 |
Ekologiczne strefy nauki i wypoczynku przy Szkole Podstawowej nr 11 na Wichrowym Wzgórzu. | 300 000 |
SUMA: | 800 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 10 000 |
Dodatkowe załączniki
Ekologiczne strefy nauki i wypoczynku przy Szkole Podstawowej nr 11 na Wichrowym Wzgórzu. | sp_11_ekologiczne_strefy_nauki_i_wypoczynku.pdf |
Prace modernizacyjne wokół Przedszkola nr 181 i Szkoły Podstawowej nr 12 na Osiedlu Zwycięstwa. | zsp_12_rozbudowa_placu_zabaw_i_zagospodarowanie_terenow.pdf |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do realizacji, za wyjątkiem dwóch działek, w stosunku do których prowadzone są postępowania o zwrot nieruchomości, co oznacza potencjalne zagrożenie utraty własnosci. Są to działki o następujących oznaczeniach geodezyjnych: obręb 52 Winiary, arkusz 37, numery działek 129 i 136. Wszystkie nieruchomości objęte przedmiotowym projektem PBO znajdują się w trwałych zarządach i zarządzane są przez następujące jednostki: Przedszkole nr 195, Szkoła Podstawowa nr 11 im. Gen. Dezyderego Chłapowskiego oraz Zespół Szkolno Przedszkolny nr 12. Wobec powyższego prosimy o zaopiniowanie projektu przez Wydział Oświaty.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
tak
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
tak
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
Zespół obradował w składzie: Michał Urbański, Martin Radziwonka, w dniu 25.07.2022 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Przemysław Foligowski, Piotr GarlaczKryteria zasadnicze 1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO23. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak6. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy7. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie8. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie9. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie10. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2023 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak11. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie12. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie13. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie14. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak15. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie- Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie- Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie- Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie- Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 800 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 10 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO23? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 800 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 10 000 złKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO23? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Komisji Dialogu Obywatelskiego:
-
dodatkowa rekomendacja:
KDO przy Wydziale Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie KDO przy Wydziale Oświaty rekomenduje projekt w zakresie kompetencji Wydziału Oświaty.Zespół Obradował w składzie: KDO przy Wydziale Oświaty
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE NOWE WINOGRADY PÓŁNOC
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Bartosz Werner Piotr Sabiniewicz Halina KrukKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak