Kraszewskiego przyjazna pieszym. Dość blokowania tramwajów
Kategoria
13 - Jeżyce, św.Łazarz
Nazwa projektu
Kraszewskiego przyjazna pieszym. Dość blokowania tramwajów
Skrócony opis projektu
Korekta parkowania, eliminująca blokowanie tramwajów, remont chodników oraz wprowadzenie dodatkowej zieleni na ul. Kraszewskiego.
Opis projektu
Projekt dotyczy zmiany sposobu parkowania na ul. Kraszewskiego oraz przebudowy chodników na odcinku między ul. Szamarzewskiego oraz ul. Słowackiego lub Rynkiem Jeżyckim (zależnie od kosztów inwestycji).
Zakres projektu:
1) zmiana sposobu parkowania z całościowego na chodniku, na parkowanie 2 kołami na chodniku i 2 kołami na ulicy po obu stronach ulicy (Zarząd Dróg Miejskich sporządził już projekt zmian).
2) Remont chodników na odcinku od ul. Szamarzewskiego do ul. Słowackiego (zakres minimum) lub do Rynku Jeżyckiego (jeśli pozwolą środki).
3) wprowadzenie zieleni po wschodniej stronie ulicy Kraszewskiego w formie drzew/zieleni niskiej.
Zakres projektu:
1) zmiana sposobu parkowania z całościowego na chodniku, na parkowanie 2 kołami na chodniku i 2 kołami na ulicy po obu stronach ulicy (Zarząd Dróg Miejskich sporządził już projekt zmian).
2) Remont chodników na odcinku od ul. Szamarzewskiego do ul. Słowackiego (zakres minimum) lub do Rynku Jeżyckiego (jeśli pozwolą środki).
3) wprowadzenie zieleni po wschodniej stronie ulicy Kraszewskiego w formie drzew/zieleni niskiej.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
KraszewskiegoInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
odcinek między Szamarzewskiego a Rynkiem JeżyckimPotencjalni odbiorcy projektu
Mieszkańcy Jeżyc, mieszkańcy innych dzielnic Poznania korzystający z komunikacji miejskiej, licznych okolicznych restauracji i punktów handlowo-usługowych.
Uzasadnienie realizacji projektu
Aktualnie ulica ma bardzo zniszczone chodniki, po stronie zachodniej dodatkowo dostępna przestrzeń chodnika jest bardzo wąska przez parkujące samochody. Obecny sposób parkowania dodatkowo sprzyja blokowaniu torowiska, ponieważ samochody ustawiają się w tzw. "dwa rzędy" (przedstawione na załączonym zdjęciu). Należy zmienić sposób parkowania, aby uniknąć blokowania tramwajów. Podobne zmiany wprowadzono w ostatnich latach na kilku innych podobnych ulicach (Górna Wilda, Mielżyńskiego). ZDM dysponuje projektem zmiany organizacji ruchu.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Punkty z zasad projektowania uniwersalnego spełniane przez projekt: Użyteczność dla osób o różnej sprawności, Elastyczność w użytkowaniu usług, Wygodne użytkowanie bez wysiłku oraz Percepcja równości.
Uzasadnienie:
Projekt zakłada poprawę warunków poruszania się pieszych, poprawę
poruszania się osobom korzystającym z komunikacji miejskiej oraz poprawę warunków prowadzenia biznesu dla lokalnych przedsiębiorców.
Uzasadnienie:
Projekt zakłada poprawę warunków poruszania się pieszych, poprawę
poruszania się osobom korzystającym z komunikacji miejskiej oraz poprawę warunków prowadzenia biznesu dla lokalnych przedsiębiorców.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Projekt techniczny | 15 000 |
Wprowadzenie zmian organizacji ruchu | 150 000 |
Remont nawierzchni chodników | 600 000 |
Wprowadzenie zieleni po stronie zachodniej | 35 000 |
SUMA: | 800 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 20 000 |
Dodatkowe załączniki
Zdjęcie aktualnej sytuacji na ul. Kraszewskiego | Kraszewskiego - aktualna sytuacja.jpg |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Ulica Kraszewskiego wraz z chodnikami oraz innymi elementami przy ulicznymi znajduje się w administracji Zarządu Dróg Miejskich, w związku z powyższym, prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie projektu.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
Zespół obradował w składzie: Michał Urbański, Martin Radziwonka w dniu 04.07.2022 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Decyzja podjęta w pierwszym etapie: Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęNie złożono odwołaniaKarta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: nieUzasadnienie Ulica Kraszewskiego wymaga kompleksowej przebudowy. Nie jest możliwe wykonanie remontu w obecnych warunkach. Krawężniki drogowe muszą być odsunięte od nasad pni drzew. Nie jest to realizacja na remont, gdyż zostałyby uszkodzone lub zniszczone drzewa (statyka) a w konsekwencji drzewa zagrażałyby bezpieczeństwu. Projekt Kraszewskiego wymaga kompleksowego podejścia uwzględniającego opracowanie dokumentacji dla przebudowy całej ulicy. Realizacja zadania wymaga długotrwałych przygotowań, co nie pozwala na realizację zadania w okresie przewidzianym w ramach PBO. Jednocześnie koszt związany z przebudową ulicy przekracza wartość środków finansowych przewidzianych w ramach PBO. Zgłoszony projekt narusza zasady i tryb Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego określone w załączniku nr 1 do uchwały nr LXII/1140/VIII/2022 r. Realizacja projektu wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii powodujących brak możliwości realizacji projektu w roku 2023 oraz kolejnym roku budżetowym - par. 3 ust. 15, jak również przeprowadzenie prac budowlanych których całkowity koszt realizacji przewyższa limity środków określone w ramach Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego powyżej wartości 2 mln zł - par 2, ust. 13, pkt. 1).Zespół Obradował w składzie: Krzysztof Olejniczak, Radosław Ciesielski, Paulina Gowin-Sikora, Agnieszka Jankowska-Kranc, Damian Koziński, Rafał KrzyżanowskiKryteria zasadnicze 1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO23. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak6. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy7. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie8. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie9. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie10. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2023 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak11. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie12. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie13. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie14. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak15. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie- Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie- Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie- Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie- Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 800 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 20 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO23? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO23? - nieB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie