Dużo zieleni na Św. Marcin!
Kategoria
9 - Stare Miasto
Nazwa projektu
Dużo zieleni na Św. Marcin!
Skrócony opis projektu
Stworzenie wysp z bujną roślinnością na ul. Św. Marcin kosztem miejsc parkingowych.
Opis projektu
Wielu osobom udział powierzchni zielonej (bioczynnej) na nowym salonie miasta – Św. Marcinie – wydaje się zbyt mały. Z założenia nie miała to być kolejna samochodowa ulica. Ten pomysł zakłada usunięcie wszystkich miejsc parkingowych z odcinka Gwarna-Ratajczaka, po to aby stworzyć miejsce na roślinność. Kwestia dostaw zostanie uporządkowana racjonalnym planem, który zakłada postój w punktach na tyłach i dalszy rozładunek wózkiem. Dodatkowo będzie wdrożony projekt organizacji ruchu, który nie pozwoli, by ul. Św. Marcin dało się przejechać samochodem na wprost – jest to warunkiem tego, by strefa zamieszkania miała tam sens.
Można postrzegać ten projekt jako finalne wykończenie przebudowy.
Gatunki, które zostaną umieszczone, będą dobrane z roślin rodzimych.
Można postrzegać ten projekt jako finalne wykończenie przebudowy.
Gatunki, które zostaną umieszczone, będą dobrane z roślin rodzimych.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Św. MarcinInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Odcinek już przebudowany, pomiędzy Gwarną a RatajczakaPotencjalni odbiorcy projektu
Poznaniacy i turyści, ci którzy chcą odetchnąć od zgiełku w miłej atmosferze.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt jest zgodny z uchwałą Miejski Plan Adaptacji do zmian klimatu z 2019 r. w punktach "redukcji motoryzacji indywidualnej" i "powiększania potencjału biologicznego miasta".
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Niepełnosprawni będą mogli również wypoczywać w odnowionych warunkach ulicy, będą poruszali się swobodniej dzięki mniejszej liczbie samochodów. Dotyczy także niewidomych.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Odbrukowanie | 50 000 |
Sprowadzenie roślin | 150 000 |
Projekt i wdrożenie zmiany organizacji ruchu | 100 000 |
SUMA: | 300 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 5 000 |
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Ulica Św. Marcin wraz z chodnikami, zieleń przyuliczna oraz miejsca parkingowe, znajdują się w administracji Zarządu Dróg Miejskich, w związku z powyższym, prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie projektu.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
Zespół obradował w składzie: Michał Urbański, Martin Radziwonka w dniu 29.06.2022 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Decyzja podjęta w pierwszym etapie: Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęNie złożono odwołaniaKarta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: nieUzasadnienie Całkowite wyeliminowanie miejsc postojowych z tego odcinka ulicy, choć jest możliwe pod względem formalnym nie jest rekomendowane z uwagi na funkcję ulicy, która w ramach zrównoważonego zarządzania transportem powinna również zapewniać funkcję parkingową, co obecnie ma miejsce i jest zoptymalizowane (w zakresie minimalnym). Ponadto należy zauważyć, że wyremontowany odcinek ul. Św. Marcin objęty jest na chwilę obecną gwarancją udzieloną Miastu Poznań w ramach zrealizowanego przedsięwzięcia. Zgłoszony projekt narusza zasady i tryb Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego określone w załączniku nr 1 do uchwały nr LXII/1140/VIII/2022 r. Realizacja inwestycji we wskazanej w zgłoszeniu lokalizacji naruszy gwarancję udzieloną Miastu przez wykonawcę na istniejącej w tej lokalizacji infrastrukturze par. 4, ust.7 pkt c).Zespół Obradował w składzie: Krzysztof Olejniczak, Radosław Ciesielski, Paulina Gowin-Sikora, Agnieszka Szulc, Damian Koziński, Rafał KrzyżanowskiKryteria zasadnicze 1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO23. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak6. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy7. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie8. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie9. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie10. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2023 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak11. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie12. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie13. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie14. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - nie15. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie- Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie- Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie- Czy projekt wymaga opinii MIR? - tak - Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę Uzasadnienie: Mając na uwadze deficyt miejsc parkingowych w rejonie ul. Św. Marcin Miejski Inżynier Ruchu nie rekomenduje proponowanej przez autora projektu zmiany polegającej na usunięciu miejsc parkingowych z odcinka tej ulicy, tj. Gwarna-Ratajczaka. W przedmiotowej sprawie ostateczne stanowisko winien zająć ZDM, jako jednostka odpowiedzialna za politykę parkingową.- Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 300 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 5 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO23? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO23? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie -
Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta
Decyzja podjęta w pierwszym etapie: Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęKarta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: nieUzasadnienie Wyrażamy opinię tożsamą do opinii Miejskiego Inżyniera Ruchu, który jest z resztą częścią Biura Koordynacji Projektów i rewitalizacji Miasta. Mając na uwadze deficyt miejsc parkingowych w rejonie ul. Św. Marcin analogicznie do opinii Miejskiego Inżyniera Ruchu, który nie rekomenduje proponowanej przez autora projektu zmiany polegającej na usunięciu miejsc parkingowych z odcinka tej ulicy, tj. Gwarna-Ratajczaka. W przedmiotowej sprawie ostateczne stanowisko winien zająć ZDM, jako jednostka odpowiedzialna za politykę parkingową.Zespół Obradował w składzie: Piotr Izydorski - Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta UMP.
Opinie Komisji Dialogu Obywatelskiego:
-
dodatkowa rekomendacja:
KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Brak uwag. Opinia pozytywna.Zespół Obradował w składzie: KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska