Małpi Gaj na Winogradach


Kategoria
1 - Nowe Winogrady Północ, Nowe Winogrady Południe, Nowe Winogrady Wschód, Stare Winogrady
Nazwa projektu
Małpi Gaj na Winogradach
Skrócony opis projektu
Rozbudowa infrastruktury szkolnego obiektu zabawowo-sportowo-rekreacyjnego „MAŁPI GAJ” polepszy warunki do zabawy, edukacji, sportu, rekreacji.
Opis projektu
Projekt będzie realizowany na terenie istniejącego obiektu zabawowo-sportowo-rekreacyjnego „MAŁPI GAJ” - parku linowego i siłowni zewnętrznej, który zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania terenu służy celom zabawy, sportu i rekreacji dla mieszkańców, a rozbudowa infrastruktury idealnie wpisze się w całościowy obraz terenu.
Zagospodarowanie terenu związane jest ze stworzeniem stref do zabawy dla dzieci młodszych i starszych. W tym celu planuje się montaż wysokiej klasy bezpiecznych i nowoczesnych urządzeń zabawowo-ruchowo-sportowych, co pozwoli na stworzenie obiektu, na którym wydzielone strefy zabaw pozwolą na aktywne spędzanie czasu zarówno najmłodszym, jak i starszym dzieciom. Przestrzeń przeznaczona do różnorodnych aktywności będzie sprzyjać wielokierunkowemu rozwojowi dzieci. Wydzielenie stref dla dzieci młodszych i starszych znacznie podniesie bezpieczeństwo użytkowników całego obiektu, o co od dawna zabiegają mieszkańcy osiedla. Obiekt stanie się wówczas „w pełni otwarty” dla wszystkich mieszkańców Osiedla – od „maluchów” po seniorów, uwzględniając również potrzeby osób niepełnosprawnych, w którym każda grupa wiekowa znajdzie odpowiednie dla siebie urządzenia.
Nie trudno dostrzec, że istniejące obecnie na terenie obiektu cztery duże wieże typu linarium (najwyższa wieża z zamontowanymi zjeżdżalniami), połączone ze sobą mostkami, tworzą jedyną tego rodzaju konstrukcję zbudowaną z urządzeń linowych w Polsce – otwartą i ogólnodostępną dla mieszkańców. Niebawem rozpoczną się prace związane z budową w tym miejscu największego w Polsce obiektu zabawowego – wielofunkcyjnego statku linowego o niebagatelnych rozmiarach ok. 28 metrów długości, 10 metrów szerokości i 6 metrów wysokości. Obiekt zabawowo-sportowo-rekreacyjny „MAŁPI GAJ”, położony w centrum Osiedla Wichrowe Wzgórze, stał się nie tylko wizytówką Osiedla Wichrowe Wzgórze, ale także naszego pięknego Miasta Poznania. Cieszy się już tak bardzo dużą popularnością, że gościmy tu mieszkańców Osiedla i Winograd oraz wielu mieszkańców z innych części Miasta, którzy specjalnie tu przyjeżdżają, by móc korzystać z innowacyjnej konstrukcji obiektu.

Wszystkie założenia projektowe zostały opracowane we współpracy z Dyrektorem placówki oświatowej ujętej w projekcie.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

XX Liceum Ogólnokształcące na Wichrowym Wzgórzu.

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

Park linowy „MAŁPI GAJ” znajduje się obok stacjonarnej siłowni zewnętrznej i boiska OTPS Winogrady.
Potencjalni odbiorcy projektu
Projekt jest otwarty dla wszystkich mieszkańców Winograd i Miasta:
- przedszkolaki i uczniowie – dzieci i młodzież,
- społeczność lokalna – osiedlowa tj. mieszkańcy osiedli winogradzkich,
- społeczność miejska,
- seniorzy,
- osoby niepełnosprawne.
Uzasadnienie realizacji projektu
Celem projektu jest podniesienie poziomu infrastruktury, poprawa warunków i poszerzenie oferty do zabawy, nauki, uprawiania sportu i rekreacji dla szerokiej grupy odbiorców – od przedszkolaków, poprzez dzieci, młodzież i osoby niepełnosprawne umożliwiając korzystanie z najróżniejszych form aktywności oraz podniesienie jakości życia społeczności lokalnej – osiedlowej i społeczności miejskiej poprzez zaspokojenie ich potrzeb społecznych. Projekt idealnie wpisuje się w przestrzeń osiedla – znajduje się w jego centralnym miejscu i odpowiada na oczekiwania mieszkańców. Stworzenie kompleksowej strefy aktywnego wypoczynku znacznie wzbogaci już istniejące zaplecze zabawowo-sportowo-ruchowe na terenie osiedla, zachęcając dzieci z każdej grupy wiekowej, w tym dzieci niepełnosprawne, do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu, pozwoli na różnorodne działania w otoczeniu zieleni jego młodszym mieszkańcom oraz będzie inspirującym miejscem propagowania zdrowego stylu życia, odciągając dzieci od ekranów telewizorów, komputerów i telefonów.

Teren, na którym będzie realizowany projekt jest otwarty, ogólnodostępny, bezpieczny (jest zamontowany zewnętrzny monitoring i oświetlenie) i przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
Projekt uwzględnia potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Będą mogli z niego korzystać wszyscy mieszkańcy miasta w możliwie najszerszym zakresie – opisane w punktach „Potencjalni odbiorcy projektu” i „Uzasadnienie dla realizacji projektu”.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
Zakup i montaż urządzeń zabawowych. 750 000
Zakup i montaż ławek, koszy na śmieci, stojaków na rowery, zakup i montaż paneli ogrodzenia i furtek oraz tablic informacyjno-regulaminowych. 35 000
Pielęgnacja istniejącej zieleni oraz nowe nasadzenia zieleni. 15 000
SUMA: 800 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: 25 000
Dodatkowe załączniki
Opis - urządzenia zabawowe Malpi_Gaj_opis_urzadzenia_zabawowe.pdf
Kosztorys - urządzenia zabawowe Malpi_Gaj_kosztorys_urzadzenia_zabawowe.pdf
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Marcin Zaremba
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do realizacji. Nieruchomości oznaczone ewidencyjnie jako: 52/37/55 i 52/37/37 znajdują się w trwałym zarządzie XX Liceum Ogólnokształcącego. W związku z powyższym, prosimy o zaopiniowanie projektu przez Wydział Oświaty.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu: tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta): tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania: nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności: nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich: nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu: nie
Zespół obradował w składzie: Martin Radziwonka, Katarzyna Matuszak wz. Bożeny Urbaniak w dniu 13.07.2022 r.

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Wydział Oświaty
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie Dodatkowo Wydział Oświaty informuje, że aktualnie trwa procedura wyłączenia nieruchomości, na której będzie realizowany projekt z trwałego zarządu XX Liceum Ogólnokształcącego i przekazanie nieruchomości do zasobów Miasta Poznania.
    Zespół Obradował w składzie: Przemysław Foligowski, Piotr Garlacz
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:
    • zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
    • innymi uchwałami Rady,
    • zarządzeniami Prezydenta
    - tak
    3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak
    4. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie
    5. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO23. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak
    6. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy
    7. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    8. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie
    9. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    10. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2023 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak
    11. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie
    12. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie
    13. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie
    14. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
    a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
    b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
    c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
    d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
    e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
    f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak
    15. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie
    16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie
    17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
    W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - tak
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 800 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 25 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO23? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 800 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 25 000 zł
    Koszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓW
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO23? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

Opinie Komisji Dialogu Obywatelskiego:

  • dodatkowa rekomendacja: KDO przy Wydziale Oświaty
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie KDO przy Wydziale Oświaty rekomenduje projekt w zakresie kompetencji Wydziału Oświaty.
    Zespół Obradował w składzie: KDO przy Wydziale Oświaty

Opinie Rad Osiedli:

  • Administrator Osiedla - OSIEDLE NOWE WINOGRADY PÓŁNOC
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Zespół Obradował w składzie: Bartosz Werner Piotr Sabiniewicz Halina Kruk
    Kryteria zasadnicze
    Czy projekt jest funkcjonalny? - tak
    Czy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - tak
    Czy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - tak
    Czy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.