Nowoczesne ryneczki


Kategoria
Projekt ogólnomiejski
Nazwa projektu
Nowoczesne ryneczki
Skrócony opis projektu
Instalacja na terenie wszystkich poznańskich targowisk wi-fi
Opis projektu
Instalacja na terenie wszystkich poznańskich targowisk routerów zapewniających dostęp do darmowego internetu. Rozwiązanie takie funkcjonuje w różnych miejscach na świecie, np. w Chorwacji. Tam jest to z reguły sieć miejska lub eduroam.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Ryneczek na świcie, pl. Bernardyński, Wielkopolski, Rynek Wildecki, Jeżycki, Łazarski, Bukowska, Racjonalizatorów

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

Wszystkie obecne i przyszłe poznańskie targowiska
Potencjalni odbiorcy projektu
Mieszkańcy Poznania i turyści.
Uzasadnienie realizacji projektu
Zwiększa to atrakcyjność lokalnych targowisk, może przyciągnąć turystów, którzy będą tam robili zakupy, choćby pod kątem pamiątek (np. miody, pakowane próżniowo wędliny) i prezentów. Warto podkreślić, że dla użytkowników telefonii komórkowej w europejskich krajach pakiety darmowego roamingu nie są tak duże jak w Polsce. Jednocześnie pozwoli to uatrakcyjnić również lokalne użytkowe na terenie, czy wokół targowisk - darmowe wi-fi w kawiarni, czy barze obok targowiska (jak ma to miejsce na południu Europy) również będzie przyciągać mieszkańców i turystów. Obsługa i instalacja nie jest droga, a może znacząco zmienić oblicze poznańskich rynków.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: NIE
Nie ma znaczenia.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
Instalacja sieci na terenie targowisk (8) 42 000
SUMA: 42 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: 2 000
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników.
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Michał Kucharski
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.

Opiniowanie projektu przez:

  • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Gospodarki Komunalnej
    Decyzja podjęta w pierwszym etapie:
    Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Nie złożono odwołania
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: nie
    Uzasadnienie Świadczenie usługi darmowego dostępu do internetu odbywa się na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych. Zgodnie z art. 7 ust. 1a ustawy, jednostka samorządu terytorialnego może świadczyć usługę dostępu do internetu przez publicznie dostępne punkty dostępu do internetu bez pobierania opłat lub w zamian za opłatę niższą niż cena rynkowa wyłącznie w miejscach publicznych, tzn. w sposób maksymalnie ograniczający potencjalną możliwość korzystania z access pointów przez użytkowników z prywatnych lokali (mieszkań). W przypadku wskazanych we wniosku lokalizacji, emisja sygnału bezprzewodowego do miejsc niepublicznych byłaby niemożliwa do uniknięcia. Jednocześnie należy wskazać, że wiele lokali usługowych funkcjonujących w pobliżu wymienionych miejsc oferuje darmowy dostęp do internetu. Uruchamianie kolejnych kanałów dostępu w wymienionych lokalizacjach byłoby w opinii Wydziału nieuzasadnione. Należy ponadto wskazać, że na terenie miasta Poznania świadczona jest usługa darmowego dostępu do internetu za pomocą publicznie dostępnych punktów dostępu do internetu, pn. „WiFi4EU”. Projekt zrealizowano z dofinansowaniem ze środków UE, a infrastrukturę oddano do użytkowania w połowie 2020 roku. Punkty dostępu do internetu są ogólnodostępne dla użytkowników końcowych korzystających z urządzeń dostępowych typu smartfon, laptop czy tablet, po zalogowaniu poprzez "captive portal" i akceptacji regulaminu świadczenia usługi. Aby się połączyć i zacząć korzystać z sieci internetowej, należy w pobliżu urządzenia dostępowego wybrać sieć o SSID "WiFi4EU". Usługa świadczona jest w 12 lokalizacjach na terenie Miasta Poznania. Na podstawie liczby klientów oraz ruchu w sieci stwierdza się malejące zapotrzebowanie na tego typu usługę. Zgodnie z rozmową telefoniczną z dnia 17.08.22 r. z p. Jarosławem Kulwickim (Biuro Cyfryzacji i Cyberbezpieczeństwa) projekt należy zakwalifikować do kapitałochłonnych nie tylko ze względu na zakup sprzętu, ale przede wszystkim ze względu na koszty obsługi i serwisowania. Wydział informuje, że w polu II.2 Koszt projektu (...) wpisano kwotę umowy nr GKo-I.272.90/Fn 1891/20 na realizację projektu „Poznań bezprzewodowy” oraz „WiFi4EU” wraz z usługą operatorską na rok. Natomiast w polu koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach (...) znajduje się kwota wyliczona na podstawie miesięcznych kosztów za usługę operatorską dla ww. projektu zgodnie z umową GKo-I.272.1/Fn 107/22. Przedstawione dane w odniesieniu do opiniowanego projektu mogą się różnić w zależności od liczby zamontowanych access point. Zgodnie z powyższymi argumentami Wydział nie rekomenduje realizacji przedmiotowego projektu.
    Zespół Obradował w składzie: Łukasz Musieliński Bartosz Paprzycki Weronika Michalak-Oparowska
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:
    • zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
    • innymi uchwałami Rady,
    • zarządzeniami Prezydenta
    - tak
    3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak
    4. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie
    5. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO23. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak
    6. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy
    7. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    8. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - tak
    9. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    10. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2023 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak
    11. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie
    12. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie
    13. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - tak
    14. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
    a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
    b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
    c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
    d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
    e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
    f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - nie
    15. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie
    16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie
    17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
    W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - tak
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 42 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 2 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO23? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 81 016 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 686 564 zł
    Koszt oznakowania zrealizowanego projektu - 500 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO23? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - tak
  • Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta
    Decyzja podjęta w pierwszym etapie:
    Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: nie
    Uzasadnienie Opinia Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta opiera się na rekomendacji wyrażonej przez Wydział wiodący, który nie rekomenduje realizacji.
    Zespół Obradował w składzie: Piotr Izydorski - Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta UMP

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.