Park kieszonkowy przy ul. Rubież
Kategoria
7- Morasko-Radojewo, Naramowice, Umultowo
Nazwa projektu
Park kieszonkowy przy ul. Rubież
Skrócony opis projektu
Wprowadzenie zieleni izolacyjnej oraz stworzenie ogólnodostępnego miejsca wypoczynku i integracji mieszkańców
Opis projektu
Celem wniosku jest uprządkowanie zaniedbanych działek zlokalizowanych przy ul. Rubież. Znajdują się one w bezpośrednim sąsiedztwie budynków komunalnych przy ul. Rubież 19 i 19A. Działka na której zlokalizowane są budynki mieszkalne wielorodzinne jest prawie całkowicie pozbawiona zieleni. Znajdują się na niej dwa budynki oraz parking w całości pokryty płytami betonowymi. Natomiast na działkach objętych projektem znajduje się szczątkowa zieleń stanowiąca pozostałość danego ogrodu oraz ścieżka ze zdezelowanych płyt betonowych. W ramach projektu proponuję nowe nasadzenia w postaci drzew, krzewów, bylin i łąki kwietnej, ponadto nową nawierzchnię, ławki i stojak na rowery. Proponowany park kieszonkowy będzie stanowił zieleń izolacyjną dla mieszkańców bloków komunalnych oraz miejsce integracji i odpoczynku mieszkańców. Park będzie ogólnodostępny dla wszystkich mieszkańców Naramowic oraz dla uczniów sąsiedniego technikum (ul. Rubież 20).
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
ul. RubieżInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
obr. Naramowice (50), ark. 09, działki nr 23/1 i 23/4Potencjalni odbiorcy projektu
mieszkańcy sąsiednich budynków komunalnych, mieszkańcy Naramowic, uczniowie sąsiedniego techniku, rowerzyści
Uzasadnienie realizacji projektu
Proponowany park kieszonkowy uzupełni braki zieleni na działce nr 23/5. Będzie stanowił zieleń izolacyjną dla mieszkańców bloków komunalnych oraz miejsce integracji i odpoczynku mieszkańców. Park będzie ogólnodostępny dla wszystkich mieszkańców Naramowic oraz dla uczniów sąsiedniego technikum (ul. Rubież 20).
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Park będzie ogólnodostępny dla wszystkich mieszkańców sąsiednich budynków komunalnych, mieszkańców Naramowic, rowerzystów oraz dla uczniów sąsiedniego technikum (ul. Rubież 20).
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
dwa drzewa | 4 000 |
krzewy 100m2 x 120zł | 12 000 |
nawierzchnia utwardzona 320m2 x 60zł/m2 | 19 200 |
ławki 2 x 35000 | 7 000 |
stojak dla rowerów | 1 000 |
łąka kwietna, rabata bylinowa 100m2 x 200zł/m2 | 20 000 |
SUMA: | 63 200 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 10 000 |
Dodatkowe załączniki
lokalizacja parku | Rubie_ - park kieszonkowy.docx |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do realizacji. Przedmiotowe nieruchomości zgodnie z zapisami obowiązującego mpzp przeznaczone są pod 2KD-L (ulica Rubież) a ponadto większa część terenu administrowana jest przez Zarząd Dróg Miejskich. W związku z powyższym, prosimy ww. jednostkę o zaopiniowanie projektu.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
Zespół obradował w składzie: Martin Radziwonka, Katarzyna Matuszak wz. Bożeny Urbaniak w dniu 14.07.2022 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Decyzja podjęta w pierwszym etapie: Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęNie złożono odwołaniaKarta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: nieUzasadnienie Teren nie może zostać zagospodarowany do czasu budowy ul. Rubież oraz ul. Nowej Stoińskiego i skrzyżowania ul. Rubież z Nową Stoińskiego. Ulica Rubież posiada niezagospodarowany pas drogowy – do czasu budowy jezdni, chodnika, (ścieżki rowerowej) - pełnej infrastruktury naziemnej i podziemnej nie powinny być realizowane na tym obszarze działania mogące stać w sprzeczności z budową ulicy np. nasadzenia, budowa ciągów pieszych etc.; ponadto część działki stanowi skrzyżowanie ul. Rubież i planowanej ul. Nowej Stoińskiego. Teren nie jest parkiem lecz pasem zieleni o bardzo małej szerokości – 8m. Z uwagi na obecność ciągu pieszego oraz istniejących drzew i sieci trakcyjnej napowietrznej, możliwości zagospodarowania tego terenu są bardzo ograniczone a przede wszystkim posadzenia drzew, które głownie pełnią funkcję izolacyjną i wydajnie oczyszczają powietrze - nasadzenie z krzewów i bylin nie spełnią tej funkcji (oczekiwanej przez wnioskodawcę) a co ważniejsze są bardzo drogie w utrzymaniu – generują duże koszty utrzymania – głównie podlewania. Realizacja mini skweru w tym obszarze wymaga najpierw opracowania, uzgodnienia dokumentacji projektowej oraz budowy ulicy Rubież. Szacowany koszt realizacji ulicy Rubież to ok. 8 mln zł. Zagospodarowanie terenu będzie możliwe dopiero po wykonaniu kompleksowej dokumentacji i realizacji zadania w terenie, które będzie wówczas obejmować budowę drogi, ciągu pieszego wraz z zagospodarowaniem zielenią. Zgłoszony projekt narusza zasady i tryb Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego określone w załączniku nr 1 do uchwały nr LXII/1140/VIII/2022 r. Realizacja inwestycji w zgłoszonej formie jest sprzeczna z obowiązującymi w mieście planami par. 4, ust. 7 pkt 3). W przypadku poszerzenia zakresu realizacji projektu o kompleksowe zagospodarowanie ul. Rubież całkowity budżet przeznaczony na realizację projektu jest niezgodny z limitami finansowymi wynikającymi z Zasad i trybu Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2023 - par. 2, ust. 13. Dodatkowo realizacji pełnego zakresu przekroczy 2 letni okres realizacji zadania.Zespół Obradował w składzie: Krzysztof Olejniczak, Radosław Ciesielski, Paulina Gowin-Sikora, Agnieszka Szulc, Maciej Heilman, Damian Koziński, Rafał KrzyżanowskiKryteria zasadnicze 1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - nie4. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO23. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak6. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy7. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie8. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie9. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie10. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2023 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak11. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie12. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie13. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie14. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - nie dotyczy15. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie- Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie- Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie- Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie- Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 63 200 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 10 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO23? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 8 000 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO23? - nieB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie